Start video
Ja til kortreise trykksaker!
Trykt i Norge – et kvalitetstempel
Visste du at norske leverandører konkurrerer med en omfattende import av trykkeritjenester? Vi snakker om en samlet verdi på over fire milliarder kroner. Å velge et norsk trykkeri når du kjøper grafiske tjenester som kvalifiserer for å bruke Trykt i Norge merket, er et verdifullt bidrag til ditt lokale næringsliv.
Trykt i Norge er et merke som viser at en trykksak er laget i Norge av et norsk trykkeri, av en seriøs bedrift med omtanke for miljøet og lokalsamfunnet. Merket symboliserer stoltheten ved å produsere og benytte norsk kvalitetstrykk.
Konseptet er utviklet av Grafisk Bransjeforening i samarbeid med Norsk Grafisk Leverandørforening. Det er bare medlemmer av Grafisk Bransjeforening som kan bruke merket på sine trykksaker.
Hvor plasserer jeg merket?
- Merket skal plasseres på baksiden av trykksaken. Alternativt kan det plasseres på side 2, sammen med opplysningene om trykkested.
- For å sikre god synlighet og lesbarhet skal merket brukes med minimum 14 mm bredde i stående format, og 26 mm bredde i liggende format.
Les også: